شناسهٔ خبر: 19464 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در شرق و شمال‌شرق/ کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ پیش‌بینی بارش پراکنده برای ارتفاعات پایتخت

هوا شناسی - بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در شمال و شمال‌شرق کشور از کاهش نسبی دما در نیمه شمالی خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت:سامانه بارشی که دیروز از شمال‌غرب و غرب وارد کشور شد امروز در نیمه‌شرقی و فردا در شمال‌شرق کشور باعث بارش باران و وزش باد خواهد شد و سپس از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با نفوذ زبانه پرفشار بر سواحل دریای‌خزر و گسترش آن به سمت شمال‌شرق، ابتدا کاهش نسبی دما را برای سواحل شمالی و سپس برای مناطق شمال‌شرق کشور خواهیم داشت. همچنین یکشنبه و دوشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که بتدریج در روز سه‌شنبه نیمه غربی کشور را دربرمی‌گیرد. تهران امروز کمی تا نیمه ابری است که در پاره‌ای از نقاط وزش باد شدید را داریم که در اتفاعات بارش پراکنده را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ درجه  و کمینه دمای فردا صبح تهران به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد./

نظر شما